De eerste weken - Reisverslag uit Torza, Italië van Christian Bos - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Torza, Italië van Christian Bos - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Christian Bos

Blijf op de hoogte en volg Christian

17 Mei 2017 | Italië, Torza

De eerste 2 weken van mijn stage in Italië zijn inmiddels alweer voorbij. Deze weken zijn voorbij gevlogen. Na aan te komen bij ons adres zijn wij aan de slag gegaan voor deze ontzettend vriendelijke mensen. Onze stagebegeleiders zijn een Nederlands gezin dat een B&B zijn begonnen. Wat mijn persoonlijk blijft verbazen is de manier van communiceren onder de Italianen. Onze stagebegeleider heeft na jaren wonen en werken in Italië een hoop connecties opgebouwd. Hij helpt deze connecties met hun werk en taken die gedaan moeten worden en zo word hij ook geholpen bij zaken waar hij andere voor nodig heeft. Na de 1e week zijn wij naar ons permanente huis gegaan. Dit huisje bevind zich in het dorpje Torza. Torza is een erg klein dorpje waar al eeuwen dezelfde families wonen. De eerste avond ben ik met mijn medestudenten wat gaan drinken bij de lokale bar. Hier werden we echt aangekeken als “buitenstaanders”. Deze mensen vonden het ontzettend raar om mensen te zien die niet uit Torza kwamen, laat staan uit het buitenland. Ondanks deze blikken zijn tot nu toe alle Italianen ontzettend aardig en gastvrij geweest. Wij hebben ons bezig gehouden met het opbouwen van een camping. Deze is inmiddels bijna af. Ik ben erg benieuwd in wat er nog komen gaat en hoe de stage zich verder gaat verlopen. Over 2 weken schrijf ik nog een stuk om te laten weten hoe het zich verder verloopt.

• 19 Mei 2017 - 15:13

Thomas Noordeloos:

Hopelijk worden jullie snel gezien als locals :) Veel plezier en succes met je stage!

• 23 Mei 2017 - 15:31

Karin Swijter:

Mooie beschrijving van wat jullie meemaken. Dit is weer een hele andere stage-ervaring dan je vorige. Ben benieuwd hoe de ontwikkelingen op de camping zullen zijn. Veel succes!